 |
|
|
 |
|
|
Schepenlijst
|
|
m.s. Amstelmolen
Historie
Type
|
conventioneel vrachtschip
|
|
|
In dienst
|
1959
|
In de vaart als
|
Amstelmolen |
Rederij
|
Reederij ‘Amsterdam’ te Amsterdam
|
|
|
In juli 1970 over naar Holland Bulk Transport te Amsterdam onder dezelfde naam
|
Nieuwe naam
|
Banda Sea
|
Rederij
|
Yick Fung Shipping, Mogadishu, Somalie |
Jaar/vlag
|
11-03-1972/Somalie
|
|
Nieuwe naam
|
Hong Ming
|
Jaar/vlag
|
1976/China
|
|
|
Opmerking
|
08-01-1982, op rede Latakkia, Syrië, van ankers geslagen en gestrand. 12-1982 aan Syrische sloper verkocht en ter plekken gesloopt
|
Technische gegevens
Call sign
|
PCPR
|
Imo nummer
|
5015397
|
|
|
Werf/nr.
|
Scheepswerf de Biesbosch te Dordrecht/365
|
|
|
Type schip
|
conventioneel
|
Laadgerei
|
mast en bomen
|
Aantal
|
3
|
Te water
|
17-02-1959
|
In dienst
|
25-06-1959
|
|
|
Brt
|
8.528
|
Nrt
|
5.167
|
Draagverm
|
12.762
|
L.l./l.o.a.
|
143,34/150,04 mtr.
|
Breedte
|
18,87 mtr
|
Holte
|
10,95 mtr.
|
Diepgang
|
8,84 mtr.
|
|
|
Aandrijving
|
dieselmotor
|
Aantal
|
1
|
Merk
|
Sulzer-Werkspoor
|
Type
|
8 cilinder, 2-t.e.w
|
Boring/slag
|
0,72/1,25 mtr.
|
Vermogen
|
5.600 a.p.k.
|
Snelheid
|
14,- kn.
|
|
|
Hulpmotoren
|
3
|
Merk
|
Ruston&Hornsby
|
Vermogen
|
135 kW
|
Bemanningslijsten
Bestanden bij deze categorie:
Er zijn momenteel geen foto's binnen deze categorie.
|
|
 |