 |
|
|
 |
|
|
Schepenlijst
|
|
m.s. Schouwen
Historie
Type
|
bulkcarrier |
|
|
In dienst |
1963 |
In de vaart als |
Schouwen |
Rederij |
Scheepvaart Maatschappij Triton te Rotterdam |
|
|
In juli 1970 over naar Holland Bulk Transport te Amsterdam onder dezelfde naam |
|
|
Opmerking |
17 mei 1976, aankomst Yokohama, Japan waar het schip verbouwd zal worden tot een“dynamic positioning” (DP) boorschip |
|
|
Nieuwe naam |
Neddrill 2 |
Rederij |
Neddrill 2 B.V., Rotterdam |
Jaar/vlag |
28 maart 1977/Nederland |
|
|
Nieuwe naam |
Noble Roger Eason |
Rederij |
Noble Drilling Comp. |
Jaar/vlag |
1996/Liberia
|
|
|
Opmerking |
schip nog steeds in de vaart, in charter bij Petrobras.
2013 accomodatie voorschip en het achterschip vervangen en vernieuwd. Stork-Hotlo hoofdmotor gesloopt in Brazilië.
December 2013 weer in de vaart.
|
Technische gegevens
Call sign
|
PHKE
|
Imo nummer
|
5315474
|
|
|
Werf/nr.
|
v.d.Giessen- de Noord te Krimpen a.d, IJssel/ 810
|
|
|
Type schip
|
bulkcarrier
|
Laadgerei
|
mast en bomen
|
Aantal
|
4
|
Te water
|
20-10-1962
|
In dienst
|
07-02-1963
|
|
|
Brt
|
12.914
|
Nrt
|
7.061
|
Draagverm
|
18.760
|
L.l./l.o.a.
|
153,74/160,09 mtr
|
Breedte
|
21,81 mtr
|
Holte
|
13,30 mtr
|
Diepgang
|
9,89 mtr
|
|
|
Aandrijving
|
dieselmotor
|
Aantal
|
1
|
Merk
|
Stork
|
Type
|
6 cil. 2-t.e.w., Hotlo |
Boring/slag
|
0,75/1,60 mtr.
|
Vermogen
|
7.500 apk
|
Snelheid
|
14,5 kn.
|
|
|
Hulpmotoren
|
3
|
Merk/type
|
Stork/Ricardo
|
Vermogen
|
300kW
|
|
|
Na verbouwing tot Neddrill 2
|
|
|
Brt
|
12.411
|
Nrt
|
5.757
|
Dwt
|
10.397
|
L.l./L.o.a.
|
151,01/160,10 mtr.
|
Breedte
|
21,95 mtr.
|
Holte
|
13,31 mtr.
|
Diepgang
|
9,20 mtr.
|
|
|
Aandrijving bleef het zelfde alleen werden er extra generatoren geplaatst voor de elektriciteit voorziening.
|
|
|
Bemanningslijsten
Bestanden bij deze categorie:
|
|
 |